108

MTR a leasing

MTR (Medium Term Rental) to wynajem średnioterminowy, pośredni między wynajmem długoterminowym (FSL) a wypożyczeniem auta z wypożyczalni samochodów (wynajem krótkoterminowy). Czym się charakteryzuje i dla kogo będzie idealnym rozwiązaniem?

Niewątpliwie zaletą MTR jest duża elastyczność. Strony mogą dowolnie definiować zapisy umowy. Okres umowy (nie dłuższy niż 2 lata, zwykle od 30 dni do 23 miesięcy), zasady rozwiązania zależą od ustaleń między dostawcą a klientem. Przydaje się on w firmach, realizujących krótkoterminowe kontrakty, czy projekty, prowadza działalność sezonową i potrzebują floty aut na kilka miesięcy w roku. Pomaga przetrwać tez okres oczekiwania na flotę samochodową tym podmiotom, które dopiero rozpoczynają działalność w Polsce, czeka na zamówione auta, lub realizuje dopiero procedurę przetargową. Na uwagę zasługuje w przypadku MTR fakt, jak traktowany jest ten wynajem podatkowo. W świetle przepisów CIT i PIT nie spełnia on definicji leasingu. Zaletą wynajmu średnioterminowego jest tez cena – zdecydowanie niższa w porównaniu do innych usług tego typu na rynku. Bez problemu mogą z MTR korzystać i małe, i większe przedsiębiorstwa.
Kompleksowość usługi

W ramach wynajmu MTR wynajmujący zapewnia pełną opcje serwisu, ubezpieczenia floty, zapewnia również auto zastępcze w przypadku usterki w użytkowanym samochodzie. Firmy, które zdecydują się na taki wynajem nie musza inwestować środków na zakup samochodów firmowych. Mogą wykorzystywać je w dowolnym celu. W odróżnieniu od leasingu, w przypadku MTR nie ma opłaty wstępnej, wynajmujący zapewnia kompleksowa obsługę techniczną floty, a użytkownik wykorzystuje pojazdy przez okres, kiedy ich naprawdę potrzebuje.

Jedyny minus dotyczy kwestii podatkowych. Raty leasingu można odliczyć od podatku. Aby w przypadku MTR możliwe było odliczenie jakichkolwiek wydatków konieczne jest prowadzenie dokładnej ewidencji przebiegu pojazdów, co wiąże się z dodatkowymi obowiązkami, czy nawet zatrudnieniem pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie takich ewidencji. Najczęściej nie wszystkie koszty mogą zostać wliczone do kosztów uzyskania przychodu. Zwykle dotyczy to droższych samochodów, rzadziej wykorzystywanych.

Zatem decyzje, czy wybrać MTR, czy leasing uzależnione są od tego, w jakim celu, przez jaki czas i jak często będziemy wykorzystywać służbowe samochody, oraz jakie koszty możemy w związku z tym ponieść.

Pokaż Komentarze

Brak odpowiedzi

Zostaw komentarz